Kaupan hotových letech se stal skutečným fenoménem na sociálních sítích.
Spotřeba hotových palačinek v poslední době roste a tento trend se stává skutečným fenoménem. Hotové palačinky se staly jedním z nejrychleji rostoucích hotových pokrmů v České republice.
Největší český výrobce hotových palačinek provedl průzkum v srpnu 2025, aby zjistil, proč se Češi stále častěji obracejí k hotovým variantám. V průzkumu odpovědělo téměř 45 procent účastníků, že je pro ně hlavním důvodem snadnost použití. Dále 22 procent respondentů uvedlo, že stres z každodenního shonu ovlivňuje jejich rozhodování o nákupu. Pro 21 procent dotazovaných evokují hotové palačinky vzpomínky na dětství nebo prázdniny u babičky. Cena také hraje roli, téměř 47 procent respondentů uvedlo, že palačinky kupují kvůli jejich dostupnosti.
Fenomenální vzestup na sociálních sítích
Palačinky se v České republice staly oblíbeným občerstvením, které nejvíce konzumují aktivní lidé, rodiny s dětmi a mladí lidé do 35 let. Tento pokrm se stal virálním na sociálních sítích, kde se objevuje celá řada tipů na to, s jakými náplněmi je možné palačinky podávat.
Jedním z faktorů, které přispěly k rostoucí popularitě, jsou varianty palačinek s tvarohovým náplněm, které jsou považovány za zdravé občerstvení. Zvlášť mladí muži, kteří aktivně cvičí, objevili hotové tvarohové palačinky. Překvapivě se ukazuje, že tito mladí aktivní muži jsou nadprůměrně častými konzumenty palačinek.
Na sladké palačinky lze podávat například pražené ořechy, čokoládový krém nebo fíky.
Odbornice na produkty z palacinkového segmentu uvedla, že popularita palačinek roste už více než deset let a očekává se, že trh bude i nadále růst. Palačinky patří mezi nejoblíbenější produkty v kategorii hotových jídel. I když tvarohové palačinky měly velký úspěch, stále vedou špenátové varianty.
Odbornice podotkla, že lidé je konzumují především kvůli snadné a rychlé přípravě. Toto tvrzení potvrzují i další společnosti, které v září uvedly na trh hotové těsto na tvarohové palačinky, a to se setkalo s pozitivním ohlasem ze strany cílové skupiny. Nové produkty od různých výrobců obsahují tvaroh, což oslovuje ty, kteří preferují potraviny s vysokým obsahem bílkovin.
Odbornice z jedné z firem uvedla, že cílem bylo nabídnout spotřebitelům produkt, který kombinuje jednoduchost a vynikající chuť. Nové produkty vzbudily velký zájem. „Na sociálních sítích jsme zaznamenali množství komentářů a příspěvků. Těstíčka na tvarohové palačinky se prodávají lépe, než jsme očekávali,“ dodala.
Podle jejích slov se očekával velký zájem o těsto na tvarohové palačinky, protože na trhu nebylo nic podobného. Popularitu hotových palačinek a těstíček vysvětluje i rostoucí konzumace svačin. Mnoho lidí je neohřívá, ale jí je přímo z balení.
Žádné známky poklesu zájmu spotřebitelů o palačinky nejsou na obzoru. „V současné době se zájem o hotová těsta na tvarohové palačinky jeví jako velmi pozitivní,“ dodala.
Výsledky průzkumu vycházejí z odpovědí 1002 respondentů, kteří byli vybráni z online panelu v České republice. Respondenti byli ve věku od 18 do 74 let.

