Majitel bytu v Praze sdílí své neobvyklé zkušenosti s hosty z Číny, které zažil při pronájmu své nemovitosti. Podle jeho slov se setkal s mnoha různými návštěvníky, avšak po čínských turistech zanechal nepořádek, jaký dosud nezažil.
Nečekané překvapení po odjezdu
Majitel, který pronajímá svůj byt prostřednictvím platformy Airbnb, byl překvapen, když mu hosté zanechali v bytě velký nepořádek. „Co jsem viděl teď, to asi ještě nikdy,“ uvedl. Před odjezdem mu dokonce napsali, že došel olej, který tam zůstal po minulých návštěvnících. „To bylo trochu úsměvné, protože obchod měli přímo před barákem,“ dodal.
Po jejich odchodu se setkal s nečekaným pohledem. Na stole zanechali rozjedené jídlo, které způsobilo nepříjemný zápach. Na kuchyňské lince zůstaly připálené zbytky jídla v několika pánvích. „Na zemi byly drobky a odpadky, a dokonce si na toaletní prkénko nalepili potah lepenkou,“ popisuje s údivem.
Úklid a hodnocení hostů
Majitel bytu má právo hodnotit své hosty na základě jejich chování a úklidu. „Všiml jsem si, že rodina měla nižší hodnocení v rámci úklidu. Tentokrát jsem jim ale žádné hodnocení nedal. Pokud nejsou s hosty žádné problémy, dávám maximální počet hvězd. Když jsem nespokojený, nehodnotím,“ vysvětluje. „Nemám potřebu snižovat jejich hodnocení, to si musí uvědomit sami.“
Podle něj je většina hostů ohleduplná a po sobě uklízí. „Toto byla výjimka. Chtěl jsem jen ukázat, jak mohou někteří lidé být nepořádní,“ dodává. Zmínil také, že podobný problém měl s čínskými hosty už před několika lety, ale rozhodně se jim nechystá vyhýbat. „Pokud budou chtít přijet další, mohou. Moje ubytování je pro všechny bez rozdílu.“
Tato zkušenost pronajímatele ukazuje, jak důležité je pro hosty respektovat prostor, ve kterém se nacházejí, a dodržovat základní pravidla slušnosti. I když se v tomto případě jednalo o výjimku, zůstává otázkou, jak se vyhnout podobným situacím v budoucnu.

