Automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku oznámila, že přeruší výrobu svých vozů kvůli nízké poptávce.
Hyundai přerušuje výrobu v Nošovicích kvůli poklesu poptávky
Automobilka Hyundai se rozhodla opět přerušit výrobu ve svém závodě v Nošovicích, který se nachází na Frýdecko-Místecku. Výrobní pásy se zastaví v pondělí 10. listopadu a zaměstnanci budou zůstávat doma na překážkách. Tento krok je reakcí na nedostatečnou poptávku, se kterou se firma potýká po celý letošní rok.
V letošním roce již došlo k několika zastavením výroby v nošovickém závodě. Podle vyjádření zástupců automobilky je důvodem pokračující reakce na tržní vývoj a poptávku po vozidlech. V září byla výroba přerušena na pět dní, a to kromě dalších tří směn. Předtím došlo k zastavení výroby také v lednu a únoru, kdy byly vyhlášeny dva nevýrobní dny v každém z těchto měsíců.
Pracovní podmínky zaměstnanců během přerušení
Během doby, kdy se ve výrobě nepracuje, zůstanou zaměstnanci doma na překážkách. Odboráři informovali, že nadřízení zaměstnanci určí, kteří z jejich podřízených budou i nadále chodit do práce. Ostatní zaměstnanci, podle aktuálně platné kolektivní smlouvy, obdrží 70 procent průměrného výdělku.
V loňském roce byl ve slezském závodě vyroben rekordní počet 330 890 vozů, což je o 9 610 vozů méně než v roce 2023, což představuje pokles o 2,8 procenta. Letos je plánována výroba přibližně 295 000 vozů.
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii a zaměstnává přibližně 3 100 pracovníků. Dalších přibližně 8 700 lidí pracuje pro její přímé dodavatele, což ukazuje na význam tohoto závodu pro místní ekonomiku.
Finanční výkonnost Hyundai pod tlakem
Jihokorejská automobilka Hyundai Motor hlásí pokles provozního zisku o 29 procent ve třetím čtvrtletí, kdy dosáhl 2,5 bilionu wonů, což odpovídá přibližně 37 miliardám korun. Tento pokles byl negativně ovlivněn americkými clem.
Spojené státy jsou největším trhem pro Hyundai, přičemž na celkových tržbách automobilky se podílejí zhruba 40 procenty. Od dubna čelila automobilka 25procentnímu clu na dovoz do USA. Na konci října se však prezident USA a jeho jihokorejský protějšek dohodli na snížení tohoto cla na 15 procent. Hyundai uvedla, že americká cla stála firmu ve třetím čtvrtletí 1,8 bilionu wonů, zatímco ve druhém čtvrtletí to bylo 828 miliard wonů.
Tato situace naznačuje, že Hyundai čelí výzvám nejen na domácím trhu, ale také na mezinárodní scéně, což může mít dalekosáhlé důsledky pro budoucnost automobilky a její zaměstnance.
„`

